Katowice regeneracja turbin - naprawa turbosprężarek

MENU
tel. 605 607 702
Poniedziałek - piątek
od 8 do 16, soboty od 10 do 14.
W niedzielę i święta nieczynne.
Gwarancja 24 m-ce

Katowice regeneracja turbin - naprawa turbosprężarek



W okolicach przebiegu samochodu zbliżonego do 200 000 kilometrów pojawia się problem konieczności wykonania różnego rodzaju gruntownych napraw. Regeneracja turbiny samochodowej również w okolicach tej wartości może okazać się koniecznością. Turbina w samochodzie to element teoretycznie bardzo długowieczny. Niestety jednak element ten nie jest odporny na różnego rodzaju niekorzystny wpływ czynników zewnętrznych tkwiących po stronie silnika lub jego osprzętu.

Różnego rodzaju zaniedbania w postaci zbyt rzadkiej wymiany oleju silnikowego oraz filtrów, szczególnie powietrza skutkują pojawieniem się różnego rodzaju negatywnych czynników skracających w sposób znaczny żywotność każdej turbiny.

Korzyści ze zregenerowania turbosprężarki



Poprawnie wykonana regeneracja turbiny pozwoli na to, aby element ten odzyskał swoją pełną sprawność techniczną i pełne walory użytkowe. Parametry techniczne takiej turbiny są takie same, jak części nowej.

Regeneracja turbiny kończy się wykonaniem odpowiednich testów oraz udzieleniem pisemnej gwarancji.

Regeneracja turbiny pozwoli na to, aby element ten osiągnął żywotność i przebieg taki, jaki można uzyskać na części fabrycznie nowej.

Regeneracja turbin to przedsięwzięcie bardzo atrakcyjne cenowo w stosunku do innej możliwości, a polegającej na kupnie części nowej.

Czas regeneracji turbosprężarki jest krótki i nie wymaga wyłączenia na długi okres samochodu z ruchu.

Jeżeli jesteś mieszkańcem Katowic lub miejscowości położonych w pobliżu stolicy województwa śląskiego, zapraszamy do kontaktu z nami w celu poznania dalszych szczegółów tej oferty.
Prace serwisowe w naszym zakładzie
zużyte łożyska turbin są w Katowicach wymieniane przy regeneracji
uszkodzone łopatki wirników turbin w Katowicach są wymieniane
ocena stanu turbin przed regeneracją w Katowicach
zanieczyszczony kanał dolotu w turbosprężarce w Katowicach jest czyszczony
montaż turbin po regeneracji w okolicach Katowic
stanowisko wyważania wirnika turbiny podczas regenerowania w Katowicach
obudowa turbiny podczas montowania w Katowicach
stanowisko wyważarki turbin w Katowicach
Jeżeli dodamy do tego negatywne zachowania ze strony kierowców podczas codziennej eksploatacji i nieznajomości sposobu użytkowania samochodu z turbiną, to okaże się, że wspomniany przebieg około 200 000 kilometrów to i tak dosyć duża wartość w zestawieniu z czynnikami przez długi okres czasu negatywnie oddziałującymi na kondycję turbiny.

Z tej właśnie przyczyny, jeżeli zamierzasz chociażby kupić samochód posiadający turbinę i ma on przebieg zbliżony do wspomnianego warto jest wykonać szczegółową diagnostykę takiego elementu. W każdym dowolnym innym przypadku, jeżeli okaże się, że regeneracja turbiny samochodowej będzie konieczna można liczyć na nasz zakład centralny i opcję wykonania w sposób całkowicie profesjonalny wspomnianej usługi.

Elementy budowy turbosprężarek

kanały dolotowe turbin regenerowanych w Katowicach
obudowa zregenerowanej turbiny pod Katowicami
łopatki wirnika turbosprężarki naprawianej w Katowicach
wałek turbo ze śladami zużycia
mechanizm zmiennej geometrii turbosprężarek z Katowic
krócieć dolotowy turbin w Katowicach
przewód ciśnieniowy turbiny zregenerowanej pod Katowicami
montaż turbin w Katowicach podczas ich regenerowania

Ogólne informacje na temat zastosowania i budowy turbin


Turbosprężarki, czyli popularnie nazywane przez kierowców turbiny w samochodach są wykorzystywane już od bardzo długiego okresu czasu. Początkowo historia zastosowania turbosprężarek sprowadzała się do ich montażu w samochodach przede wszystkim mających charakter aut sportowych. Wraz z upływem czasu okazało się, że zastosowanie tego podzespołu znacząco może zwiększyć wydajność i efektywność procesów spalania również w samochodach użytkowanych, na co dzień. Efektem tego jest fakt, że turbiny znajdziemy dziś praktycznie w każdym typie samochodu począwszy od aut osobowych, poprzez pojazdy dostawcze ciężarowe, terenowe, autokary, a także są one stosowane dosyć szeroko w różnego rodzaju maszynach w różnorakich gałęziach przemysłu. Podstawowym zadaniem turbiny jest kompresowanie powietrza zanim dostanie się ono do komory spalania w silniku. Dzięki zastosowaniu tego zjawiska, to znaczy dostarczenia zwiększonej i skompresowanej dawki powietrza do cylindrów znacząco można podnieść moc jednostki napędowej i uzyskać jeszcze kilka dodatkowych efektów. Turbosprężarka jest napędzana za pomocą gazów spalinowych stanowiących efekt uboczny procesów spalania w komorze silnika. Turbina składa się z korpusu, wewnątrz którego znajduje się odpowiednio ułożyskowany wałek, na końcach którego znajdują się odpowiednio wyprofilowane łopatki. W dużym uproszczeniu można przyjąć, że jedna strona wałka z łopatkami jest zasilana gazami wydechowymi z silnika. Dzięki temu, że gazy te przepływają przez odpowiednio wyprofilowane łopatki napędzany jest cały wałek turbiny. Z kolei z drugiej jego strony znajdują się łopatki, które mają za zadanie kompresować powietrze zanim zostanie ono dostarczone do cylindrów i weźmie udział w procesie spalania.

Oczywiście to bardzo uproszczona budowa turbosprężarki, gdyż tak właściwie można wymienić jeszcze szereg innych elementów tworzących omawiany podzespół, chociażby elementy zmiennej geometrii, czy elementy sterujące, niemniej jednak z punktu widzenia przeciętnego użytkownika samochodu taka wiedza w zupełności jest wystarczająca. Warto jest również wspomnieć w tym momencie o fakcie, że turbina jest smarowana tym samym olejem, który bierze udział w smarowaniu jednostki napędowej. Bardzo często zdarza się taka sytuacja, że regeneracja turbiny jest efektem różnego rodzaju zaniedbań ze strony kierowcy, chociażby w zakresie odpowiedniej częstotliwości wymiany oleju silnikowego wraz z właściwym filtrem.

Czynniki powodujące, że regeneracja turbiny jest konieczna



Teoretycznie możemy przyjąć, że turbosprężarka samochodowa jest bardzo trwałym i długowiecznym podzespołem. Gdybyśmy zapewnili jej optymalne warunki pracy, co jednak w rzeczywistości nie jest możliwe, moglibyśmy oczekiwać tego, że turbina mogłaby uzyskać żywotność zbliżoną do żywotności silnika w samochodzie. W praktyce jednak kierowcy bardzo często poprzez swoje różnego rodzaju nawyki i styl jazdy przyczyniają się do tego, że regeneracja turbiny w którymś momencie jej żywotności jest niestety konieczna. Ogólnie powody uszkodzenia i przyspieszonego wyeksploatowania turbosprężarki możemy upatrywać w dwóch obszarach. Pierwszym z nich są nawyki kierowcy podczas użytkowania samochodu wyposażonego w turbinę, a drugim natomiast obszarem są zaniedbania kierowcy w zakresie serwisowania i eksploatowania pojazdów. Idąc po kolei w pierwszej kolejności skoncentrujmy się na niekorzystnych nawykach w stylu jazdy kierowcy. Po pierwsze, trzeba pamiętać o tym, że turbosprężarka jest smarowana tym samym olejem, który jest wykorzystywany w smarowaniu silnika. W związku z tym po włączeniu samochodu powinniśmy odczekać kilka chwil, zanim olej silnikowy dotrze do wszystkich newralgicznych zakamarków turbosprężarki i jego ciśnienie ustabilizuje się na wymaganym poziomie. Szczególnie w okresie zimowym, gdy temperatury są nieco niższe, niż w sezonie letnim i olej może być nieco bardziej gęsty powinniśmy o tym pamiętać.

Dużym błędem, szczególnie u początkujących kierowców jest to, że użytkując samochód wyposażony w turbosprężarkę po włączeniu silnika natychmiast dynamicznie dodają gaz i ruszają w bardzo gwałtowny sposób. W ciągu tych pierwszych chwil jazdy może dojść do nadmiernego zużycia szczególnie łożysk turbosprężarki, przez co jej żywotność ulegnie skróceniu. Oczywiście nie mamy tutaj na myśli sporadycznych zachowań tego rodzaju, lecz systematyczne ruszanie w ten właśnie niekorzystne dla turbiny sposób. Drugim obserwowanym niekiedy niekorzystnym zachowaniem ze strony kierowców samochodu wyposażonego w omawiany podzespół jest gaszenie silnika natychmiast po zakończeniu jazdy. W tym momencie powinniśmy pamiętać, że wirnik turbosprężarki obraca się z bardzo dużą prędkością i w momencie, gdy zakończymy jazdę, a wirnik ten pracuje jeszcze na podwyższonych obrotach, to zgaszenie silnika odcina smarowanie. Wirnik jednak nadal obraca się, co oczywiście skutkuje przyspieszonym zużyciem łożysk turbiny. Podobnie jak w przypadku pierwszego złego nawyku trzeba mieć świadomość tego, że jedynie długotrwała eksploatacja samochodu w ten właśnie sposób przyczyni się do skrócenia żywotności turbosprężarki. W każdym jednak przypadku pamiętajmy o tym, aby przed rozpoczęciem jazdy już po włączeniu silnika odczekać kilka chwil, aby samochód popracował na biegu jałowym, natomiast po zakończonej jeździe również powinniśmy chwilę odczekać, aby turbosprężarka, a mówiąc dokładniej jej wirnik powrócił do obrotów biegu jałowego i aby jednocześnie turbina uległa schłodzeniu, a dopiero wtedy gasimy silnik. Kolejny obszar wpływający dosyć mocno na skrócenie żywotności tego podzespołu i przyczyniający się do tego, że regeneracja turbosprężarki będzie konieczne są zaniedbania kierowcy w zakresie wykonywania czynności eksploatacyjnych i obsługowych przy samochodzie. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim zapominanie o systematycznej wymianie oleju silnikowego wraz z filtrem oraz zapominanie o regularnej wymianie filtra powietrza. Otóż olej silnikowy pracujący w układzie wraz z rosnącym przebiegiem ulega zanieczyszczeniu. Wszystkie te zanieczyszczenia mają charakter opiłków metalu lub elementów będących produktem spalania w cylindrach. Oczywiście są one na ogół niewidoczne gołym okiem. Jednakże, gdy docierają do ułożyskowania wirnika turbosprężarki to mogą w dłuższym czasie przyczyniać się do przyspieszonego zużycia tych właśnie łożysk. W związku z tym trzeba pamiętać o systematycznym i zgodnym z zaleceniami producenta samochodu wymianie oleju silnikowego, koniecznie wraz z filtrem tegoż oleju. Do wymiany powinniśmy stosować olej silnikowy o odpowiednich parametrach, dostosowany do jednostki napędowej w samochodzie. Kolejnym bardzo ważnym obszarem, na który kierowcy powinni zwracać uwagę to wymiana filtra powietrza. Otóż z uwagi na fakt, że wirnik, a mówiąc dokładniej jego łopatki są wykonane z miękkiego stopu, to mogą ulegać uszkodzeniu na skutek zdarzenia z różnego rodzaju cząsteczkami zanieczyszczeń znajdującymi się w powietrzu. Łopatki te wirują z prędkością dochodzącą nawet do 200 000 obrotów na minutę i nawet niewielkie zanieczyszczenie w powietrzu może uszkodzić lub nawet złamać ten element. W związku z tym czystość powietrza trafiającego do turbosprężarki ma bardzo istotne znaczenie. Gdy okaże się, że regeneracja turbiny z uwagi na stwierdzone jej uszkodzenia będzie konieczna zachęcamy do kontaktu z naszym zakładem pod podanym na stronie numerem telefonu.

Objawy uszkodzenia turbin


Zanim regeneracja turbiny będzie konieczna bardzo często podzespół ten daje różnego rodzaju symptomy wskazujące na pogarszający się stan techniczny. Do charakterystycznych objawów zaliczymy tutaj intensywny kolor spalin pojawiających się z rury wydechowej szczególnie podczas gwałtownego przyspieszania lub pracy silnika pod zwiększonym obciążeniem, chociażby w momencie wjazdu pod wzniesienie lub w chwili ciągnięcia przyczepy. Drugim symptomem wskazującym na zużycie turbosprężarki będzie utrata mocy samochodu, co szczególnie odczujemy w momencie chęci gwałtownego przyspieszenia i dodania gazu. Nasz niepokój podczas użytkowania auta powinny również wzmagać różnego rodzaju odgłosy o charakterze gwizdu i świstu powietrza dochodzące w momencie zwiększania prędkości obrotowej silnika. Mogą one pochodzić na skutek powstania nieszczelności w układzie zasilania turbosprężarki. Szczególnie ten objaw warto jest natychmiast zdiagnozować, gdyż może okazać się, że regeneracja turbiny wcale nie będzie konieczne, gdyż nieszczelny przewód nie spowodował jeszcze uszkodzenia tego podzespołu.

Wykonanie szybkiej diagnostyki i ewentualne usunięcie tej nieszczelności może skutkować przywróceniem turbosprężarki do stanu pełnej używalności bez potrzeby jej demontażu i wykonywania jakichkolwiek innych czynności naprawczych. Zasugerowane przez nas objawy można zdiagnozować w warsztacie, w którym na ogół serwisujemy auto, a jeżeli zaufanego mechanika nie mamy można skorzystać w tym zakresie z naszej pomocy. Ponieważ w branży regeneracyjnej funkcjonujemy już od bardzo długiego okresu czasu, dlatego współpracujemy z bardzo liczną grupą warsztatów partnerskich realizujących usługi diagnostyczne, a także demontaż i montaż na potrzeby regeneracji turbosprężarek i wielu innych podzespołów. Serwisy te są zlokalizowane praktycznie w każdej większej miejscowości i dzięki skorzystaniu z ich usług będzie możliwość wykonać czynności diagnostyczne w pobliżu miejsca zamieszkania. Nie będzie wtedy konieczności jechania gdzieś daleko i szukanie właściwego specjalisty. W warsztatach tych można także realizować wszystkie inne czynności o charakterze eksploatacyjnym w odniesieniu do swojego samochodu, a także szereg innych poważnych czynności z zakresu mechaniki samochodowej. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, lub gdy regeneracja turbiny będzie konieczna zachęcamy do kontaktu z naszym zakładem w celu poznania wszystkich szczegółów naszej oferty.

Oczekiwania odbiorców chcących zrealizować regenerację turbiny samochodowej



Każdy użytkownik samochodu decydując się na jakiekolwiek czynności naprawcze i serwis komponentów swojego samochodu ma szereg różnego rodzaju oczekiwań wobec zakładu prace te realizującego. W pierwszej kolejności właściciele auta liczą przede wszystkim na długą żywotność zregenerowanego podzespołu i przywrócenie go do pełnej sprawności technicznej wraz z odzyskaniem przez element pełnych walorów użytkowych. Biorąc pod uwagę nasze wieloletnie doświadczenie i stosowaną przez nas technologię oczekiwania te można w pełni w naszym zakładzie zrealizować. Otóż każda turbosprężarka do nas trafiająca jest zawsze w pierwszej kolejności szczegółowo diagnozowana pod kątem zaistniałych usterek. Kolejnym etapem jest demontaż turbosprężarki na czynniki pierwsze i wymiana elementów uszkodzonych lub zużytych. W dalszej części wizyty w naszym zakładzie turbina jest montowana i odpowiednio wyważana na specjalistycznych maszynach. Dzięki temu mamy absolutną pewność, że wszystkie prace przez nas realizowane są wykonane w sposób profesjonalny i zgodny ze sztuką. Kolejnym oczekiwaniem naszych odbiorców jest oczywiście udzielenie gwarancji. W przypadku regeneracji turbosprężarek takowa jest udzielana w formie pisemnej i nie obejmuje żadnego limitu kilometrów w czasie jej trwania. Oznacza to, że kierowca może bez jakichkolwiek ograniczeń jeździć autem i wykorzystywać swój pojazd w dowolny sposób, a gwarancja i tak będzie obowiązywała. Bardzo dużą zaletą regeneracji turbosprężarki w naszym zakładzie jest atrakcyjna cena wykonania takiej usługi. W porównaniu z możliwością zakupu turbiny fabrycznie nowej kwota, którą musimy wydatkować jest znacząco niższa, niż część nowa. Oczywiście w tym momencie nie porównujemy nawet turbosprężarki zregenerowanej do takiej, którą można kupić na szrocie, gdyż to drugie rozwiązanie to kupno kota w worku, co najczęściej kończy się ponownym wystąpieniem problemu i ponowną koniecznością wydania pieniędzy. Niektórzy z naszych klientów oczekują także, że wyślemy im już zregenerowaną turbosprężarkę na tak zwaną wymianę.

Otóż w przypadku tego podzespołu i przyjętej przez nas polityki działania rozwiązanie takie nie jest możliwe. Wynika to przede wszystkim z dbałości o kieszeń i finanse naszych klientów. Otóż jak już wspomnieliśmy to wcześniej na naszej stronie turbina ulega uszkodzeniu na skutek działania różnego rodzaju czynników zewnętrznych. Dzięki temu, że zdemontowany podzespół trafia do nas, mamy możliwość zdiagnozowania i ustalenia, jakie przyczyny sprawiły, że regeneracja turbiny jest konieczna. Dzięki temu każdy nasz kontrahent po otrzymaniu naprawionego podzespołu może wyeliminować przyczyny uszkodzenia swojej części. W przypadku, gdy zdecydujemy się zamiast zregenerować turbinę na kupno części nowej lub używanej, ewentualnie na zamontowanie turbiny na tak zwaną wymianę, to nigdy nie wiemy, dlaczego dotychczas posiadany podzespół uległ uszkodzeniu. Oznacza to, że wkrótce po montażu części teoretycznie sprawnej może dojść do jej ponownego uszkodzenia lub też ulegnie ona przyspieszonemu zużyciu. Biorąc pod uwagę te wszystkie uwarunkowania i argumenty wychodzimy z założenia, że najlepszym rozwiązaniem problemów z układem turbodoładowania jest wykonanie diagnostyki posiadanego podzespołu i zrealizowanie czynności regeneracyjnych. W każdym innym przypadku skutek z punktu widzenia kierowcy może być niezbyt dobry, a będzie wiązał się z koniecznością ponownego uporania się z problemem niesprawnego układu turbodoładowania. W przypadku, zatem dostrzeżenia jakichkolwiek objawów niesprawności turbosprężarki zalecamy bardzo szybką wizytę w warsztacie samochodowym i wykonanie czynności diagnostycznych. Gdy mechanik stwierdzi, że układ turbodoładowania niedomaga i regeneracja turbiny może rozwiązać problem, zachęcamy do kontaktu z naszym zakładem.

Dlaczego regeneracja turbiny jest lepsza, niż kupno części używanej



Kierowcy, których dotyka problem układu turbodoładowania w samochodach bardzo często zastanawiają się nad tym, jaki sposób rozwiązania problemu wybrać. Na ogół każdy w pierwszej kolejności chcę zorientować się, jaki jest koszt nabycia części fabrycznie nowej. Gdy okaże się, że cena nowej turbiny jest bardzo wysoka, co szczególnie w samochodach nieco starszych może mieć kluczowe znaczenie, kierowcy z reguły odstępują od takiego sposobu rozwiązania sprawy. Wielu z nich zastanawia się nad wykonaniem regeneracji, częściej jednak rozgląda się po szrotach lub portalach aukcyjnych, aby nabyć turbinę używaną. Rozwiązanie takie na podstawie naszego doświadczenia okazuje się być w najgorszym z możliwych sposobów wyjścia z tego kłopotu. Otóż każda turbosprężarka wraz z upływem czasu ulega procesowi zużycia. Kupując, zatem części na szrocie lub jak z jakiegokolwiek innego źródła nabywamy element mogący być w takim samym, lub gorszym stanie technicznym, niż część dotychczas eksploatowana w naszym samochodzie. Będzie to oznaczało, że wydamy pieniądze i swojego problemu na długi okres czasu nie będziemy w stanie rozwiązać. Innym istotnym faktem jest to, że turbosprężarka taka może pochodzić z samochodu powypadkowego. Jeżeli auto bierze udział w zderzeniu i po tym epizodzie kwalifikuje się na złom, to z całą pewnością wypadek taki możemy uznać za dosyć poważny. W momencie zderzenia na wszystkie elementy auta działają bardzo duże siły.

Ponieważ turbosprężarka pracuje obracając się około 200 000 obrotów na minutę, to w momencie pracy z tak dużą prędkością jakiekolwiek zadziałanie siły na samochód może doprowadzić do uszkodzenia wirnika lub innych elementów, których z zewnątrz nie widać. Moglibyśmy porównać kondycję takiego podzespołu do części zrzuconej na beton z wysokości kilku metrów. Z całą pewnością żaden kierowca nie chciałby podzespołu takiego zamontować do swojego auta. Dlaczego zatem niektórzy decydują się na kupno części ze szrotu wiedząc o tym, jak wysokie ryzyko wiąże się z takim właśnie zakupem? Inna kwestia wynikająca z kupna części używanej wiąże się z tym, że turbosprężarka taka mogła być przechowywana w niekorzystnych warunkach atmosferycznych i w jej wnętrzu pojawiła się rdza. Na skutek tego wnętrze podzespołu będzie dyskwalifikować element do użycia, czego jednak na pierwszy rzut oka z zewnątrz nie widać. Warto jest, zatem pamiętać, że koszt poniesiony na regenerację turbiny dotychczas posiadanej jest podobny do kosztu zakupu części używanej, ale dodatkowym plusem regeneracji jest przede wszystkim gwarancja, zastosowanie części fabrycznie nowych w miejsce komponentów zużytych, odzyskanie przez element pełnych walorów technicznych i użytkowych oraz fakt, że żywotność zregenerowanej turbiny będzie podobna do żywotności części fabrycznie nowej. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj fakt przygotowania przez nas raportu diagnostycznego, z którego wynika w sposób jasny i czytelny, jakie czynniki doprowadziły do wyeksploatowania i zużycia naszej dotychczasowej turbosprężarki.

Zastosowanie się do tych wskazówek umożliwi każdemu kierowcy zlecenie mechanikowi wykonania odpowiednich napraw. Dzięki temu może okazać się, że zregenerowana turbina nigdy więcej nie będzie musiała trafić do serwisu w celu naprawy. Oczywiście ostateczną decyzję podejmuje zawsze właściciel samochodu, niemniej jednak warto jest przed wydaniem pieniędzy na preferowane rozwiązanie wziąć pod uwagę wszystkie argumenty przemawiające na korzyść poszczególnych opcji. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących regeneracji turbosprężarek w naszym zakładzie oraz tego, w jaki sposób do procesów w tych podchodzimy najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt telefoniczny z naszym specjalistą pod podanym na stronie numerem telefonu. Jeśli zamieszkujesz Katowice,  lub sąsiednie miasta - zapraszamy.
Jak to robimy?

- dokładna diagnostyka,
- ocena przyczyn uszkodzenia turbiny,
- piaskowanie i czyszczenie korpusu oraz innych elementów,
- wymiana elementów uszkodzonych i zużytych,
- wyważanie,
- testy końcowe,
- przekazanie turbosprężarki Odbiorcy.
tel. 605 607 702
Aquaress - 2015